Wednesday, December 23, 2009

En tidskapsel.

London 97 (jag är 9år):

Idag kom vi nyss hem från London. Vi åkte kl 11:00. Först åkte vi bil till stan sen gick vi på tåget. Vi var framme i malmö kl 12:47. Sen åkte vi buss till färjan och åt korv och drack coca cola sen gick vi runt i affärer tills 15:55 för då gick vi på flygplanet efter det åkte vi tåg och var vid tunnelbanan...vet ej men vi var framme vid hotellet 18:00 och gick på kinareataurang. Sen gick vi och tittade på drottningens slott m.m. På söndan åkte vi buss och båt till Green Wisch och åt på Burger King och var på en marknad och jag köpte en spegel och en liten figur och så gick vi under Themsen. På måndan åkte jag, Joel, mormor och Corinne på Londons zoo. Vi såg, kameler, kaniner, grisar, lejon, pingviner, pelikaner, elefanter, noshörningar, apor, gorillor, hästar, giraffer, ormar, ödlor, grodor, sköldpaddor, fiskar, fåglar, m.m. Vi fikade och sen gick vi in i en affär och jag köpte en stor penna, pennor där det stod "London" på, en liten vattenkula med fiskar i, tabletter (!) och en tidning. På onsdan var vi på Hamly (leksaksaffär) och i stan köpte jag ett halsband med en delfin som det står "Lucky" på. Och på torsdan var jag, mormor och Corinne på ett leksaksmuseum och efter det gick vi på stan igen och då köpte jag ett fint nattlinne och små söta djur eftersom jag samlar på leksaksdjur (haha) och på lördan började hela resan igen fast baklänges. :)

No comments: